PROGRAMOWANIE I ROBOTYKA

Programowanie to jedna z obowiązkowych umiejętności, które przygotowują młodych ludzi do życia w przyszłości i odnoszenia sukcesów zawodowych. Mając to na uwadze, w wielu krajach wprowadza się obowiązkową robotykę do systemu publicznej edukacji.

Dzięki nauce robotyki, dzieci zdobywają niezbędną umiejętność kreatywnego i innowacyjnego myślenia, a także stają się produktywnymi członkami społeczeństwa. Podstawy robotyki oferują młodym ludziom wiele ekscytujących możliwości, a także prowadzą do zdobycia dobrze płatnych zawodów w przyszłości.

Programowanie uznawane jest za skomplikowaną umiejętność przeznaczoną dla garstki specjalistów.
Robotyka oferuje prostszy i wizualny sposób na zrozumienie zasad programowania już od najmłodszych lat.

Z programowaniem świetnie radzą sobie uczniowie z różnym spektrum zainteresowań, niezależnie od wieku, czy płci. Powszechnie utarło się twierdzenie, że przedmioty ścisłe to domena mężczyzn. Jednak obserwacje z zajęć robotyki dowodzą, że dziewczynki równie dobrze radzą sobie ze zdobywaniem umiejętności programowania i budowania robotów,  co chłopcy. W przyszłości kobiety w równym stopniu co mężczyźni będą tworzyły innowacyjne technologie.

Badania wskazują również, że zajęcia z robotyki świetnie wpływają na dzieci z autyzmem, a wszystko dzięki jasnym instrukcjom i informacjom zwrotnym jakie dzieci otrzymują od robotów.

Podczas naszego kursu, dzięki programowaniu i budowaniu robotów z klocków LEGO, uczniowie mogą zobaczyć i zrozumieć jakie mechanizmy sprawdzają się w stworzonych przez nich robotach. Dzięki temu kursanci uczą się tworzenia praktycznych i precyzyjnych instrukcji w trakcie zabawy, a także rozwijają kreatywne myślenie. Co więcej, młodzi ludzie otrzymują szansę, by zaobserwować i zrozumieć jak nauki ścisłe, inżynieria, matematyka i technologia współdziałają i oddziałują na siebie.

Poprzez zabawę klockami, poziom zaangażowania uczniów na zajęciach wzrasta, dzięki czemu dzieła tworzone przez uczestników niejednokrotnie zaskakują samych trenerów. Co więcej, dzięki wielokrotnym zmaganiom z własnymi pomysłami, kursanci uczą się radzić sobie z frustracją i niepowodzeniami, przekształcając je w dążenie do celu i przekraczanie swoich granic, a także w dojrzalsze podchodzenie do własnych porażek.